In Havana gaven we een uitgebreide training van de nieuwe website voor Cuba Travel Network. In een week tijd werden ze volledig op de hoogte gebracht van het content beheer en marketingfuncties van Sitefinity. Benieuwd hoe dat eraan toe ging?

Afbeelding van kantoor Cuba Travel Network in Havana

Bij iedere nieuwe website of functie die Suneco oplevert wordt een demo of training gegeven. Hierdoor kan je als content beheerder direct aan de slag met het vullen van content en beheren van de website. De website voor Cuba Travel Network (CTN), wordt gerealiseerd met het CMS Sitefinity. Een heel gebruiksvriendelijk contentbeheer systeem, maar met enorm veel potentie en mogelijkheden. Met een training krijg je net even wat beter voorbereid en bekend met Sitefinity om het maximale uit de mogelijkheden van het systeem te halen.

Aangezien de meeste content beheerders in Cuba werkzaam zijn, is besloten om naar Havana af te reizen en ze daar de training op locatie te geven. Tijdens deze week hebben de content beheerders, marketeers en IT-afdeling uitleg gekregen over het beheren van de website.

Dag 1 – Pagina’s beheren

De eerste dag bespraken we met name de meest standaardfuncties in Sitefinity. Namelijk het maken en beheren van pagina’s, plaatsen van content en uitleg over pagina templates. Het team in Havana had al enige ervaring met Sitefinity, waardoor het mogelijk was om snel de diepte in te gaan. Aan het einde van deze dag is er meteen een start gemaakt met de opbouw van de pagina’s en zijn de verschillende pagina templates besproken en ingericht.

Dag 2 – Praktijk en instellingen in Sitefinity

Dit was een dag met veel praktijkoefening, waarbij verder gegaan werd met het toevoegen van pagina’s voor de verschillende producten die Cuba Travel Network aan te bieden heeft. Het belooft een erg grote website te worden. Er moeten dus in deze fase al belangrijke keuzes gemaakt worden om de sitemap zo optimaal mogelijk neer te zetten.

Ook was er deze dag ruimte om het rollen en gebruikerssysteem van Sitefinity beter te leren kennen.

Het was niet alleen maar werken vandaag! Om een klein beetje van de sfeer van Cuba te proeven zijn we in de avond naar Casa de Musica gegaan en kreeg ik Salsa lessen van de locals.

Dag 3 – Sitefinity’s marketingsfuncties

De dag van de marketing bij Cuba Travel Network. Vandaag stond in het teken van het Sitefinity DEC (Digital Experience Cloud). De marketingfuncties in Sitefinity en het DEC werden uitgelegd en gedemonstreerd. Omdat de website nog niet af is, konden we nog niet de praktijk in met het DEC, maar was er veel ruimte voor vragen en demo van het DEC.

Los van het DEC zijn we bezig geweest met personaliseren van de content. Zeker omdat het gaat om een internationale website, zal personaliseren van informatie op basis van de locatie van de bezoeker de bezoeker goed kunnen ondersteunen bij het boeken van zijn persoonlijke reis.

In de middag is het team verder gegaan met het toevoegen van alle pagina’s en inrichten van het menu. Nadat de pagina’s toegevoegd zijn en het raamwerk is neergezet worden één voor één alle pagina’s gevuld.

Dag 4 – Meer praktijk en een Havana-tour

We hebben even een aantal uurtjes gedoken in de verschillende contenttypes van Sitefinity en het samenstellen van formulieren met e-mailbevestigingen. Verder was het tijd voor meer praktijk! Aangezien alle uitleg nu is geweest wordt er druk gewerkt om alle content toe te voegen en de pagina’s te vullen.

Het was een korte werkdag vandaag, want in de middag hebben we een bezoek gebracht aan oud-Havana, waarbij ik een uitgebreide uitleg kreeg over de stad en de geschiedenis van Havana. Super interessant en een leuke ervaring. Er is enorm veel kennis van de stad en geschiedenis bij CTN, waardoor het bezoek met hun extra bijzonder werd.

Afbeelding van een plein in Havana Afbeelding van een tuin in Havana

Deze week bleek Jazz-festival week in Havana. Daarom konden we natuurlijk niet achterblijven en hebben we in de avond een Jazz-concert bezocht.

Dag 5 – De website staat in basis!

Dit was alweer de laatste dag van mijn bezoek. Aan het einde van de week zijn alle pagina’s toegevoegd en gevuld. Her en der moet er nog wel het één en ander geperfectioneerd worden, maar de basis staat. Nu is het zaak om de rest van de content aan te vullen voordat de website live zal gaan.

Aangezien mijn vliegtuig zal vertrekken aan het begin van de avond, moest ik deze dag iets eerder vertrekken om op tijd op het vliegveld aan te komen. Na deze week is er een enorm goede basis gelegd en weet het team hoe ze de website kunnen beheren. Uiteraard stopt onze ondersteuning hier niet. Bij vragen, onduidelijkheden en opmerkingen is Suneco bereikbaar via telefoon of e-mail.

Conclusie van deze week

Afbeelding van een plein in HavanaDit was een zeer unieke training en volledig op maat. Het team pakte de informatie snel op en aan het einde van de week stond de hele website in basis klaar. Vanuit kan verder gewerkt worden om het vullen van de website af te ronden.

Het was een zeer bijzonder bezoek aan Cuba. Naast kennis te maken met het bedrijf in Cuba en hun uitleg te geven over de website, heb ik veel geleerd over het land en hoe ze hier werken en leven. De mensen zijn er enorm vriendelijk en gastvrij.

Onze dank voor deze leuke en bijzondere ervaring aan de medewerkers van Cuba Travel Network.

Ook geïnteresseerd in een training of marketing ondersteuning? Laat een berichtje achter via deze pagina. Bellen of mailen mag uiteraard ook naar 088 0027 962 of sales@suneco.nl.

Altijd als eerste onze nieuwste blogs lezen? Laat je email adres achter en je ontvangt een bericht als wij een nieuw blog plaatsen.

Deel deze pagina