Altijd als eerste onze nieuwste blogs lezen? Laat je email adres achter en je ontvangt een bericht als wij een nieuw blog plaatsen.

De Path Analyzer: wat doet denken aan een mooie paardenbloem, is heel veel informatie die gelijktijdig wordt gepresenteerd. Hierbij enkele step-by-step (filter-)instellingen voor interessante rapportages en verbeteringen.

Suneco Sitecore Summer Hack

Van paardenbloem naar gedetailleerde informatie

Bij de paardenbloem zit een legenda. Deze legt uit hoe de kleuren, lijnen en stippen geïnterpreteerd kunnen worden. Wanneer een lijn gekozen wordt (bezoekerspad) door deze aan te klikken wordt links op het scherm de Path Funnel van dat pad getoond.

 

Metrics

De metrics worden per node weergegeven bij een mouse-over. Wanneer je erover hoovert wordt hiermee snel inzicht verkregen in de waardes van het bezoek.

Trip&Trick

Ga met de muis op een node in het bezoekerspad staan en klik op de rechtermuisknop. Kies uit het menu dat in beeld komt “Analyze this”. Er wordt nu een overzicht getoond van de landingspagina en uitstappagina’s die vooraf en na de gekozen pagina zijn bezocht. De lijn dikte zegt al iets over het aantal bezoekers maar ook de exacte aantallen worden vermeld als je er met de muis overheen gaat.

Trip&Trick

In de legenda rechts van de paardenbloem staat de kop “Optimization Candidates”. Deze lijst geeft een top 10 weer van pagina’s die de minste waarde hebben/het minst succesvol zijn.

Wanneer gekozen wordt (in de paardenbloem) voor deze pagina en weer de rechtermuis knop klikt kan je pagina direct bewerkt worden door de optie “edit this item” te kiezen. De bewuste pagina opent zich in de content editor zodat er verbeteringen aangebracht kunnen worden door de contentmanager, marketeer en/of een andere geautoriseerde gebruiker.

Pagina informatie

Vanuit de website pagina in de content tree is de path analyzer ook te benaderen. Dat geeft een overzicht van de pagina met de in en uitstroompagina’s, aantal bezoeker en de waardes.

Verbeteringen duidelijk in beeld

Deze analyse tool die nieuw in Sitecore is gekomen met versie 8 geeft een hoop insights. Met het, ook op diverse andere plaatsen, inzetten van de filter- en analyzeopties wordt een duidelijk beeld geschept voor optimalisatie van de website. Pak de mogelijkheden voor het optimaliseren van de website voor je bezoekers aan en zie hoe de conversie zal toenemen.

Mocht een pagina verbeterd moeten/kunnen worden maar er bestaat twijfel over de op te voeren content, dan is het inzetten van de A/B-test (zie Suneco Sitecore Summer Hack #2) de tool om vooruitgang te boeken. 

Meer achtergrond nodig? Neem contact met ons op

Deel deze pagina